luni, 18 februarie 2013

'Vrăjitorul' Coutinho ...


   Cu toţii am aşteptat să-l vedem pe Coutinho la treabă, pentru a ne da cu părerea, cu privire la reuşita transferului său. Recunosc, la început, când începuseră să apară zvonurile legate de el, nu prea mi-am dorit să vină. De ce? Mă gândeam că dacă nu a confirmat la Inter, atunci cum naiba să confirme la noi?! Chestia este că nu l-am văzut jucând niciodată şi mi-am dat cu părerea nefiind suficient de informat, ceea ce îmi reproşez. Chiar dacă nu a jucat decât un singur meci în care ne-a arătat ce poate, putem să-i observăm calităţile care sunt atât de benefice în jocul nostru, ceea ce mă face să cred că Rodgers a nimerit-o încăodată prin transferul brazilianului ... sau poate se pricepe bine la acest capitol?

   Cert este că Philippe Coutinho a strălucit în partida cu Swansea City. Este acel jucător foarte inteligent în timpul meciurilor, care beneficiază şi de o tehnicitate destul de bună. Cum spunea şi Brendan, este un fotbalist cu o viziune a jocului extrem de dezvoltată pentru vârsta lui (20 ani) ... poate prea dezvoltată. Spre bucuria lui, a reuşit să marcheze în primul său meci ca titular, în urma unui şut precedat de câteva fente decisive. După ce a reuşit să-l învingă pe Vorm, a urmat o fază în care a trimis mingea cu călcâiul, puţin pe lângă poarta olandezului, ceea ce ne-a încântat din nou. Evident, Rodgers a ştiut că micuţul jucător trebuie să obţină meritatele aplauze ale publicului, şi l-a schimbat pe acesta în minutul 60.

   Coutinho ne va ajuta destul de mult pe faza ofensivă. Gândiţi-vă cum i-ar putea pune în poziţii perfecte pe Suarez şi Sturridge, cum ar putea trage după el câţiva jucători, cu ajutorul abilităţilor sale de a dribla şi a fenta, lăsându-i astfel şanse unui atacant precum Sturridge să treacă într-o poziţie mai bună de a marca. Am observat că brazilianul se pricepe şi la finalizare suficient de bine pentru a marca. Are unele momente în care sclipeşte de-a binelea. De asemenea, şuturile de la distanţă le stăpâneşte destul de bine. În orice caz, sunt de părere că este mult mai bun şi mai eficient decât Sterling pe acea parte.

   Vedeţi ce înseamnă să ai un prim unsprezece experimentat (fără tinerei precum Sterling sau Shelvey)? Chiar dacă Philippe este cam de aceeaşi vârstă cu Raheem, Jonjo sau Suso, se vede experienţa, se văd meciurile jucate în Seria A, în Primera Division, la Espanyol, acolo unde a făcut furori pe perioada împrumutului. Este foarte important să ai un lot competitiv ... să ai de unde alege. Coutinho a fost pe placul tuturor în prima sa partidă şi sperăm să continue aşa cum a început. Cred că ne va ajuta mult în următoarea perioadă (luni, ani ...). Deocamdată a meritat cele 8.5 milioane.

LFC ROMÂNIA | Comunitatea fanilor lui Liverpool din România © 2008.