vineri, 1 iunie 2012

INTERVIU: Brendan Rodgers despre Liverpool

   
   După numirea sa oficială în funcţia de antrenor al echipei de pe Anfield, Brendan Rodgers a acordat un interviu, în care a vorbit despre bucuria pe care o simte în suflet şi despre ceea ce va fi la Liverpool în următoarea perioadă.

   Citind tot interviul, am selectat câteva pasaje care dau răspunsuri la unele întrebări pe care le avem în mintea noastră, prin care Brendan prezintă strategia sa pentru următoarea perioadă şi ceea ce a discutat cu patronii.

PRESĂ: Ce crezi despre planurile de viitor ale echipei şi ale patronilor?
RODGERS: În primul rând vreau să-l menţionez pe Kenny Dalglish, care este un om incredibil şi un ambasador excelent al acestui club, însă eu sunt un tactician şi un om diferit. Patronii sunt foarte încântaţi şi au vrut să aducă un antrenor care să păstreze tradiţiile acestui club şi care să adopte un stil de joc ofensiv, de atac, dar care să reprezinte acest club cu brio şi în afara terenului.

PRESĂ: Cât de greu a fost să o părăseşti pe Swansea?
RODGERS: A fost foarte dificil, dar am spus că într-o zi o să plec de la Swansea doar către un club mare. Am avut o relaţie foarte bună cu preşedintele clubului, am reuşit să aduc primul club galez în Premier League, dar când vezi 5 Cupe ale Campionilor în vitrina lui Liverpool, nu poţi să refuzi pentru că atracţia este prea mare. Când te uiţi în trecut şi vezi un Toshack, Keegan, Rush, Dalglish, Hansen, Lawrenson, Shankly şi Paisley, iar în epoca modernă vezi un Gerrard şi un Carragher, îţi dai seama de istoria, tradiţia şi pasiunea care cuprinde acest club.

PRESĂ: Cum îţi descrii filosofia fotbalului adoptată de tine?
RODGERS: Filosofia mea este bazată pe partea de atac a jocului. Lumea mă întreabă des acest lucru şi le spun că este legat de ofensivă şi de creativitate, însă foarte importantă este şi disciplina tactică. Dacă te uiţi la Swansea în ultimii ani o să vezi că am fost lăudaţi de jocul ofensiv, dar au fost multe meciuri în care nu am primit gol, spărgând topurile defensivelor. Acest club trebuie să se bazeze pe viteză, atac şi fotbal ofensiv, însă repet, trebuie respectată şi o disciplină tactică.

PRESĂ: Cine ţi-a influenţat cariera de antrenor?
RODGERS: Am antrenat şi am învăţat timp de 20 de ani, călătorind mult ca antrenor. Bunicul şi tatăl meu au fost fani Liverpool, aşa că am urmărit această echipă prin anii '70, '80, dar şi filosofia lui Cruyff a avut un impact mare asupra mea, pentru că tatăl meu era un mare fan Cruyff. Filosofia mea este o combinaţie între fotbalul britanic şi fotbalul european, însă pot să spun că cea mai mare influenţă asupra mea a avut-o Jose Mourinho. Mi-a acordat ocazia de a antrena şi de a lucra cu jucători valoroşi, şi pot să spun că am învăţat foarte mult de la el.

PRESĂ: Ai vorbit cu patronii clubului despre transferuri? Ai câteva ţinte în minte?
RODGERS: Da. Sunt bani de cheltuit. Nu curg bani pe la noi, însă am urmărit-o pe Liverpool şi mi-am făcut o idee cam unde trebuie adăugat ceva. Aici sunt câţiva jucători talentaţi cu care vreau să lucrez, atât ca jucători, dar şi ca oameni. Îmi place să educ fotbaliştii.

PRESĂ: Suporterii vor în Champions League. Ai şi tu aceeaşi dorinţă?
RODGERS: Aceasta este dorinţa oricărui manager al unui club de top, fiind şi principala ţintă, dar în timp, dorim să ne batem şi la titlu. Tot ceea ce pot să promit este că îmi voi da viaţa pentru acest club. Această echipă trebuie să fie în topul clasamentului.

LFC ROMÂNIA | Comunitatea fanilor lui Liverpool din România © 2008.