marți, 3 aprilie 2012

INTERVIU: Părerea lui Rafa Benitez despre Liverpool


   În fiecare an, pe Anfield are loc o întâlnire în memoria celor 96 de suporteri care au murit pe stadionul din Hillsborough. După ce a fost prezent la acest eveniment pe parcursul domniei sale la Melwood (2004-2010), Rafa Benitez a participat şi în 2011. Acest lucru a fost observat de către întreaga adunare, iar când suporterii au început să-i strige numele, antrenorul spaniol a izbucnit în lacrimi, arătându-se legătura strânsă dintre el şi fostul său club.

   Fifa.com a aranjat un interviu foarte interesant cu managerul spaniol, în care au discutat despre tot ceea ce ţine de perioada sa petrecută la Liverpool, cât şi despre revenirea lui Kenny Dalglish la echipă. Iată interviul acordat de Rafael Benitez:

FIFA: Câteodată nu ai fost înţeles în Anglia. Crezi că nu ai fost tratat prea corect la Liverpool?
RAFA: Când am plecat, am putut vedea mulţi jucători spunând: 'Ascultă, am învăţat ceva de la tine!' Imaginează-ţi-l pe Jamie Carragher. Când am venit, el juca fundaş stânga, iar mai apoi a devenit unul dintre cei mai buni fundaşi. Steven Gerrard marca zece goluri pe sezon, iar după ce am jucat cu el aripă dreaptă sau al doilea atacant, marca 20 de goluri în fiecare sezon. Am încercat să adaptăm tactica noastră stilului din Premier League. Problema este că uneori trebuie să vinzi jucători ca să aduci alţii, iar noi nu prea am avut un buget mare.

FIFA: Nu te frustrezi când ştii că toată lumea vrea rezultate bune pe termen scurt?
RAFA: Nu, pentru că avem (el şi staff-ul său) experienţă. Când am fost antrenor la Extramadura, am promovat în primul an, la Tenerife am promovat în primul an, la Valencia am câştigat titlul după 31 de ani fără acest trofeu, la Liverpool am câştigat Uefa Champions League după 21 de ani fără acest trofeu, iar la Inter am câştigat două trofee în şase luni, aşa că, nu avem probleme cu proiectele pe termen scurt, însă proiectele pe termen lung sunt mult mai bune pentru stabilitatea clubului.

FIFA: Cât de dezamăgit ai fost când ai părăsit-o pe Liverpool?
RAFA: A fost foarte dificil, dar nu puteam să continui cu oamenii aflaţi în funcţie. Ei (patronii) nu vroiau să-mi urmeze ideile pentru că se gândeau doar la afaceri. Timp de şase ani am fost acolo, dar am avut un sezon prost şi am fost foarte criticaţi. Am fost prezenţi fiecare sezon de Champions League, dar nu am avut sprijin financiar pentru a fi prezenţi şi în următorul sezon în această competiţie. La final, am avut o discuţiei cu patronii care nu înţelegeau nimic din fotbal. Mi-au promis lucruri pe care nu le-au făcut, iar mai apoi a venit o ofertă foarte bună de la Inter Milan.

FIFA: Regreţi că ai părăsit-o pe Liverpool înainte de sosirea noilor patroni?
RAFA: Cu siguranţă! Cu banii pe care i-au cheltuit şi cu echipa pe care o au, puteam fi mult mai sus. Sunt mulţi jucători care vin de la academie, şi trebuia să găsim doar jucătorii potriviţi şi necesari. De când am plecat de la Liverpool, totul s-a schimbat. Hodgson a venit în funcţia de antrenor, aducând diferite tipuri de jucători, iar după şase luni sau după un an, au venit alţi jucători pentru că ceva mergea rău.

FIFA: Ce crezi despre aducerea lui Kenny Dalglish în funcţia de antrenor?
RAFA: Trebuia adus cineva care să înţeleagă istoria clubului şi ceea ce înseamnă acesta pentru fani, iar aducerea lui Kenny a fost o opţiune bună.

FIFA: Crezi că Dalglish poate atinge ceea ce ai atins tu?
RAFA: Depinde dacă patronii îl vor sprijini. Au cheltuit o mulţime de bani, dar vor mai cheltui oare sume mari? Nu ştiu. Dacă vrei să te baţi cu United, Chelsea, Arsenal, Manchester City sau Tottenham, trebuie să ai un plan foarte bun şi să cheltuieşti banii cu cap (aşa cum i-a cheltuit Dalglish cu Andy Carroll :D).

FIFA: De când ai părăsit-o pe Inter, ai revenit în Liverpool, având o legătură strânsă cu acest oraş.
RAFA: De când am venit aici, soţia mea vorbeşte cu diferiţi oameni despre cultura şi istoria acestui oraş. Am creat o fundaţie, ajutând diferite fundaţii de caritate. Încercăm să ajutăm oamenii.

LFC ROMÂNIA | Comunitatea fanilor lui Liverpool din România © 2008.