sâmbătă, 3 martie 2012

ANALIZA PARTIDEI: Liverpool 1-2 Arsenal


   Acum că s-au mai liniştit spiritele pe aici, putem analiza şi noi această partidă în linişte. După meci eram atât de nervos încât nu puteam să mă stăpânesc, dar am meditat într-un final şi m-am gândit că nu are rost să mă enervez degeaba, că doar ăsta e fotbalul. Alteori mai pierdem, alteori mai câştigăm ...

   După ce am triumfat în Carling Cup, eram foarte curios cum va reacţiona echipa în primul meci după câştigarea trofeului. În ultimele zile m-am gândit încontinuu la această partidă şi o aşteptam cu sufletul la gură. Era o şansă perfectă de a ne apropia de poziţia a 4-a, mai ales că aveam şi un meci în minus, iar Chelsea a gafat pe terenul lui West Bromwich Albion, aşa cum se aşteptau mulţi. Am văzut că mentalităţile s-au schimbat aici pe site, iar unii dintre noi, datorită presiunii oferite de acest meci, au adus iarăşi cuvinte prin care vor alt antrenor. Sincer să fiu, nu cred că asta este soluţia în momentul de faţă. Echipa a jucat bine, am fost ghinionişti, dar nu trebuie să găsim scuze de genul ăsta, însă e ceva acolo care nu poate fi descris în cuvinte, ceva care îl simţim cu toţii şi ne împiedică de fiecare dată să obţinem victoria, ştiind că o merităm 100%. Alte echipe obţin victorii nemeritate, în urma unui joc slab, iar nouă nu cred că ni s-a întâmplat vreodată acest lucru în acest sezon. Tocmai asta vrea şi Dalglish în următoarele partide ... să obţinem victorii nemeritate.

   Cât despre meci, ce pot să spun ... rezultatul e dezamăgitor, dar performanţa băieţilor este mulţumitoare. Jocul începe să se lege, dar sclipirea de la finalizare rămâne o problemă. Ori trebuie schimbat ceva pe faza ofensivă, ori trebuie adus un atacant de careu care să marcheze meci de meci, ori nu ştiu ... parcă-l văd pe Carroll atacantul de bază al sezonului viitor :)) (sper să nu fie aşa). Dalglish ştie ce trebuie să facă! 

   Am început partida bine şi de la prima fază mi-am dat seama că vom juca bine. La penalty-uri parcă suntem blestemaţi. Adam a luat mingea în mână să bată, dar Kuyt a executat, iar blestemul ne-a urmat. Trebuie să stabilească Kenny la antrenamente cine va executa în absenţa lui Gerrard pentru că avem nevoie de goluri marcate din penalty ... şi câte puncte am pierdut datorită acestor lovituri ratate (vezi egalul din prima etapă cu Sunderland când Suarez a ratat, egalul de la Wigan când a ratat Adam, etc.). După toate acestea, putem spune că am pasat bine, am urcat des în atac, am meritat golul, iar apoi am avut parte de acele bare, în urma unor faze foarte frumoase la care băieţii m-au uimit, mai ales faza de la bara lui Suarez. Golul lor a venit după o fază în care Skrtel şi Carragher au avut un plasament uşor eronat. Acum să nu aud că dacă era Agger nu mai dădea gol Van Persie, bla bla bla ... Cert este că trebuia să tranşăm meciul din prima repriză, pentru că am fost sigur de faptul că Wenger va schimba ceva la pauză şi Arsenal a mai echilibrat jocul în repriza a doua. Trebuie să recunoaştem că Van Persie este cel mai bun atacant din Premier League la ora actuală, fiind şi golgheterul acestui sezon.

   Despre performanţele jucătorilor ... Pepe Reina a apărat bine, dar cred că a greşit la golul din minutul 92. Olandezul lor a şutat bine, pe colţul scurt, iar Pepe trebuia să o pareze. Chiar şi el şi-a dat seama de eroarea comisă. Linia de fund a făcut o partidă bună, cu toate că Jamie Carragher l-a cam scăpat din marcaj pe Van Persie la primul gol al tunarilor. Downing a jucat binişor, Adam a greşit cam multe pase, ceea ce nu e bine, Henderson e un jucător talentat, dar se cam pierde în unele faze, Spearing a jucat bine şi asta mi-a plăcut, chiar dacă ştiu că-mi voi lua setul de înjurături de la unii vizitatori ai acestui site care nu prea îl agreează pe micuţul mijlocaş. De asemenea, rămân la părerea că Dirk Kuyt este un jucător de final de meci, pentru că impactul său este letal, aşa cum spunea şi Bellamy. Suarez a jucat bine, făcând nişte faze demne de toate aplauzele, dar m-a cam nemulţumit gândirea lui Kenny, care a făcut prima schimbare prin minutul 88. Aşa face la toate meciurile, iar majoritatea schimbărilor au loc după minutul 80, ceea ce nu prea îmi place ... nu ştiu ce să zic!

   Băieţi, cred că s-au dus şansele la locul patru, pe care îl putem atinge doar printr-un miracol. Urmează meciul de la Sunderland, echipă care joacă foarte, foarte bine sub conducerea lui Martin O'Neill. Dacă vom câştiga şi FA Cup, atunci mă va mulţumi acest sezon, iar cu nişte transferuri bune în vară (avem nevoie) şi fără ghinion, ne batem fără grijă la titlu în sezonul viitor. Consider că avem nevoie de un atacant care să fructifice toate ocaziile, iar aici cred că cel mai bun exemplu este Cavani. Hai să vă fac pe plac şi să-l aduc şi pe Hazard, care ar reprezenta o mutare super-reuşită, fiind un jucător de creaţie perfect. Cum ar arăta oare un atac format din Cavani (vârf împins), iar în spatele lui să fie Hazard şi Suarez, doi jucători care fac jaloane cu apărările adversarilor. Până atunci ... ne vedem data viitoare cu o nouă analiză a partidei de pe Stadium of Light, acolo unde aşteptăm victoria băieţilor!

LFC ROMÂNIA | Comunitatea fanilor lui Liverpool din România © 2008.